اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال
اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

اخرین اخبار از تیم جدید قلعه نوعی | امیر قلعه‌نویی سرمربی ملوان شد


پس از جلسه ظهر امروز امیر قلعه‌نویی با داریوش بهشتی مالک باشگاه ملوان، وی به عنوان سرمربی ملوان انزلی انتخاب شد.


شب گذشته اولین جلسه بین قلعه‌نویی و بهشتی برگزار شد و امروز ظهر مذاکرات نهایی بین این دو صورت گرفت. امیر قلعه‌نویی ظرف یکی ـ دو روز آینده به انزلی می‌رود تا برنامه‌های تمرینی خود را اجرا کند.  

بومی ها و سکان هدایت قوی سپید
از اتفاقات جالب تاریخ ملوان بندرانزلی که همیشه زبانزد عام و خاص بود، مربیان بومی این تیم بودند، مربیانی که لزوما انزلی چی بودند و برای خودشان تاریخ داشتند، بهمن صالح نیا، نصرت ایراندوست، محمد احمدزاده، فرهاد پورغلامی و البته خیلی های دیگر مربیانی بودند که هرکدام چندین فصل روی نیمکت این تیم نشستند و با توجه به شرایطی که در اختیار داشتند توانستند برای این خطه و تیم ملی فوتبال ایران بازیکن سازی کنند و ملوان را نیز همیشه به عنوان تیمی استخوان دار و باریشه معرفی کنند.

یک خارجی روی نیمکتی ناشناخته
اما در نهایت اتفاق نادر در این تیم در لیگ سیزدهم افتاد، زمانب که برای اولین بار یک مربی غیر انزلی چی و اتفاقا خارجی سکان هدایت این تیم را به عهده گرفت، دراگان اسکوچیچ ناشناخته اولین مربی بود که روی نیمکتی ناشناخته تر برای مربیان غیربندری می نشست. وی در آن دوره با استفاده از بازیکنان جوان و ناشناخته تیمی ساخت که متحیر مانده بودند، رتبه غیرقابل باور هفتم برای ملوانی ها با توجه به نیم فصل اول ناموفق، باعث شد تا نگاه گیلک ها به مربیانی خارج از این خطه نیز جلب شود.

قلعه نویی دومین مربی غیر انزلی چی
در لیگ چهاردهم و پس از نصرت ایراندوست، موسیلوویچ کروات به عنوان دومین مربی غیرگیلک و خارجی پا به انزلی گذاشت اما هرگز در چند بازی تحت هدایت او ملوانان نتیجه خوبی به دست نیاوردند تا نوبت به اولین اولین مربی ایرانی غیربومی برای قوی سپید برسد، قرعه به نام فیروز کریمی افتاد و جالب اینکه وی نیز به مانند اولین مربی خارجی این تیم، عملکرد فوق العاده ای داشت و ضمن حفظ انزلی چی ها در لیگ برتر، بازی هایی خاطره انگیز در مقابل تیم های بزرگ لیگ برتر نیز برای آنها رقم زد.

اما، امسال امیر قلعه نویی که همین امروز به طور رسمی سکان هدایت انزلی چی ها را بر عهده گرفت را می توان دومین مربی ایرانی و چهارمین مربی غیر انزلی چی تاریخ ملوانان دانست که اتفاقا هرچهار نفر آنها نیز در دو فصل اخیر به این تیم پیوستند.

قلعه نویی در تیمی غیر از استقلال هم می درخشد
برق تهران و اولین تجربه سرمربیگری امیر قلعه نویی نشان می داد که این مربی چه آینده ای در پیش دارد، حضور در استقلال اهواز نیز به دنبال همان روند مربیگری بود و در نهایت مربی جوانی که سرمایه آبی پوشان پایتخت محسوب می شد به آرزویش رسید و کسب افتخارات مختلف را به همراه تیمش، استقلال، استارت زد. در طول دوران حضور قلعه نویی در عرصه مربیگری وی دو بار از جمع استقلالی ها جدا شد و سه تیم دیگر پیوست و در هرسه تیم موفق بود. یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و حضور در بین هشت تیم لیگ قهرمانان آسیا افتخارات قلعه نویی در تیمهایی غیر از استقلال بود.

مسی و زرد و سرخ و حالا سپید
مس کرمان اولین تیمی بود که قلعه نویی پس از شروع دوران رویایی خود در استقلال به جمع شان پیوست، قلعه نویی در آن سال توانست از مس کرمان تیمی خوب و جنگنده بیرون بکشد که گلیم خود را از آب بیرون می کشید.

زردپوشان سپاهان دومین بزرگ و پرتماشاگر قلعه نویی پس از آبی پوشان بود و سرمربی این تیم توانست آن سال اصفهانی ها را به مقام قهرمانی برساند و در آسیا نیز برای حریفان خط و نشان بکشد.

قرمزپوشان تبریزی نیز سومین تیم این مربی بودند، تراکتورساران نیز با سپردن نیمکت مربیگری خود به این مربی پرافتخار، در حالی در جمع مدعیان به سر می بردند به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر برسند.

و حالا قوهای سپید پوش را می توانیم غیرمترقبه ترین تیمی بدانیم که قلعه نویی می توانست روی نیمکتش بنشیند شاید پس از فصل ناموفق این مربی در جمع آبی های پایتخت وی می خواهد با این انتخاب و عملکرد خود، بار دیگر به صدر اخبار و مطلع شعاری همچون دوای درد احتمالی آبی برگردد و البته به کارشناسان نیز نشان دهد روی هر نیمکتی می تواند موفقیت را تجربه کند.

هوا را از من بگیر اما فوتبال را نه!
قوهایی انزلی از حمایت پرشور هواداران خود همیشه بهره برده اند و قلعه نویی نیز می داند حتی بیشتر از تبریز و اصفهان و کرمان، فوتبال برای انزلی چی ها از همه چیز واجب تر است حتی از هوا! یقینا این مربی با توجه به تمام شرایط خواسته این فصل پر فراز و نشیب را تجربه کند و باید دید در نهایت به چه نتیجه ای می رسد.

سومین مالک و چهارمین مربی غیربومی
گویا از زمانی که این دست مالکان متفاوت دست به دست می شد یک فرمول برای آنها ثابت شده بود و آن هم استفاده از مربیان غیر بومی! اولین بار حسین هدایتی با آوردن اسکوچیچ این فرمول را استفاده کرد و نتیجه گرفت، برای دوم سیروس محجوب پس از تجربه ناموفق کارکردن با مربی بومی این کار کرد، هرچند اولین اقدام وی نتیجه نداد اما دومین حرکت او خوب نتیجه داد و حالا نیز داریوش بهشتی با استفاده از نام بزرگی همچون امیر قلعه نویی می خواهد استفاده از این فرمول را در فوتبال انزلی نهادینه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.