اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال
اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

بهترین بازیکن سال 2014، آیا بازهم مسی یا رونالدو انتخاب خواهند شد؟

بهترین بازیکن سال 2014، آیا بازهم مسی یا رونالدو انتخاب خواهند شد؟
طرفداری-در شش سال اخیر لیونل مسی و کریس رونالدو کسب توپ طلا و انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را بین خود تقسیم کرده اند. با این حال این دو، سال آسانی را پشت سر نگذاشته اند، شاید در سال 2014 با توجه به برگزاری رقابت های جام جهانی جایگزینان زیادی را بتوان برای آنها پیدا نمود، اما در واقع چه بازیکنانی علاوه بر این دو ابر ستاره از شایستگی کسب توپ طلای 2014 برخوردار هستند.  نوز حدود سه ماه تا پایان مهلت رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال جهان باقی مانده است، با این حال گمانه زنی های مطبوعاتی در این خصوص آغاز شده است، آیا همانند شش سال گذشته بازهم مسی و رونالدو به چنین عنوانی خواهند رسید یا بازیکنان دیگری نیز می توانند برای کسب توپ طلا امیدوار باشند، در این یادداشت به کاندیداهای احتمالی کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2014 و نظرات موافق و مخالف در مورد آنها پرداخته خواهد شد.

لیونل مسی:

موافقین: بی تردید هر فوتبال دوستی در تیم رویایی خود، لیونل مسی را به عنوان یکی از انتخاب های نخست خود برمی گزیند، اما این فوق ستاره آرژانتینی سال عجیب و غریبی را پشت سر گذاشته است، برای مثال انتخاب او به عنوان برترین بازیکن جام جهانی با واکنش های منفی فراوانی به همراه بوده است چون از نظر بسیاری از کارشناسان او تنها در بازی های ابتدایی و مرحله گروهی این رقابت ها نمایش قابل قبولی را از خود نشان داده و در سایر دیدارهای جام جهانی در مقابل حریفانی قدرتر، درخشش مورد انتظار از او دیده نشده است. اما شاید عدم درخشش مسی در بازی های حساس مرحله حذفی این رقابت ها به این دلیل بوده است که سرمربی تیم  وظایف دیگری را از او خواسته و حریفان آرژانتین نیز تدابیری خاص برای مهار مسی در نظر گرفته بودند.

مخالفین: با توجه به نبوغ مسی همگان انتظارات بیشتری از او به خصوص در مراحل بالاتر جام جهانی حتی با وجود برنامه های حریفان برای مهار او، داشته اند و این انتقاد منطقی به نظر می رسد که در بازی های حساس جام جهانی، مسی هرگز عملکرد درخشانی از خود به نمایش نگذاشته است. بسیاری از کارشناسان دنیای فوتبال معتقدند که جام جهانی 2014 فرصت و مقیاس خوبی برای لیونل مسی جهت درخشش فراوان و قرار گرفتن نام او در کنار بزرگانی همچون پله و مارادونا در تاریخ فوتبال بوده است که متاسفانه مسی چنین فرصتی را از دست داده است. از سویی دیگر لئو مسی در فصل گذشته با تیم ملی آرژانتین و همچنین بارسلونا به هیچ عنوانی نرسیده است.


کریستیانو رونالدو:

موافقین: رونالدو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوش درخشید، توانست با 17 گل زده رکورد گل زنی در این رقابت ها را نیز از آن خود نماید و در کسب دسیما برای رئال مادرید نقشی کاملا پررنگ بر عهده داشته است. با آن که رئال مادرید در لالیگا چندان موفق نبود اما رونالدو توانست به طور میانگین گل های بیشتری از تعداد بازی های رئال مادرید در این رقابت ها به ثمر رساند و عنوان بهترین گل زن این رقابت ها را برای دومین باز از آن خود نماید. جام جهانی 2014 اما برای او با حذف پرتغال در مرحله گروهی، بسیار نا امید کننده و سخت بوده است. البته در برزیل او از آمادگی کامل برخوردار نبود و هم تیمی های او نیز نتوانستند حمایت های لازم را از او داشته باشند،  البته بدون درخشش و حرکات قهرمانانه رونالدو در بازی پلی اف انتخابی جام جهانی مقابل سوئد، پرتغال هرگز نمی توانست جواز حضور در برزیل را کسب نماید.

مخالفین: جایزه توپ طلا، عنوانی کاملا انفرادی است، اما فوتبال ورزشی کاملا تیمی است. آیا رونالدو یک بازیکن در خدمت تیم است، یا تیم برای درخشش او می بایست در خدمت رونالدو باشد؟ شادی بی اندازه و غلو شده او بعد از به ثمر رساندن گلی بی اهمیت از روی نقطه پنالتی در فینال لیسبون مقابل اتلتیکو مادرید، با توجه به مشخص شده بودن پیروزی رئال مادرید در آن دیدار، خود نمایانگر آن است که آمارهای فردی برای او از موفقیت تیم و مجموعه بسیار مهم تر است. اگر رقابت های جام جهانی نیز مقیاسی برای انتخاب بهترین بازیکن سال باشد، عملکرد ضعیف رونالدو در برزیل می تواند نکته ای منفی برای او باشد.


توماس مولر:

موافقین: شاید عدم وجود کاندیدایی از تیم فاتح جام جهانی در جمع نهایی کاندیداهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال، آن هم در سال جام جهانی، چندان منطقی نباشد. مصصم بودن، خونسردی، فداکاری و همچنین در خدمت تیم بودن مولر را می توان نمادی از قهرمانی و موفقیت آلمان در جام جهانی دانست. علاوه بر این مولر 24 ساله توانست خود را به عنوان دومین بازیکنی که در دو جام جهانی پنج گل به ثمر رسانده است، مطرح نماید. شاید او جذابیت رسانه ای ستارگانی نظیر کریس رونالدو برخوردار نباشد، اما همانطور که سال 2014 کاندیدا شدن فرانک ریبری هم تیمی او در بایرن مونیخ برای کسی عنوان بهترین بازیکن سال با حمایت هایی روبرو بوده است. انتخاب او برای کسب توپ طلای سال جاری نیز امکان پذیر خواهد بود.

مخالفین: انتخاب بازیکنی از تیم فاتح جام جهانی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال منطقی به نظر می رسد، اما توماس مولر در واقع بهترین بازیکن تیم ملی آلمان در برزیل بوده است؟ آیا آلمان قهرمانی خود را مدیون عملکرد بازیکنانی نظیر مانوئل نویر، فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر نیست؟ سه گل از پنج گل توماس مولر در جام جهانی در دیدار مقابل پرتغال به ثمر رسیده است و در دیدارهای حذفی او تنها موفق به ثمر رساندن یک گل شده است. وقتی که نتوان از توماس مولر به عنوان تاثیرگذارترین بازیکن آلمان نام برد، چگونه می توان او را شایسته کسب توپ طلای سال 2014 دانست؟


آرین روبن:

موافقین: آرین روبن همانند ماشین تهاجمی خستگی ناپذیر و کابوسی برای همه حریفان است، عملکرد درخشان او سبب شده که عملکرد بازیکنی نظیر توماس مولر در بایرن مونیخ کمتر به چشم آید. این هلندی بار دیگر در فصلی که منجر به قهرمانی دوبل بایرن مونیخ شد فوق العاده بود و در جام جهانی نیز با تیم ملی کشورش موفق به برآوردن تمامی انتظارات و توقعات شد و در نهایت با نارنجی ها موفق به کسب مقام سومی این رقابت ها شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان او به همراه جیمز رودریگز از ستارگان جام جهانی 2014 بوده اند.

مخالفین: با وجود درخشش روبن با بایرن مونیخ در بوندسلیگا، اما این تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست سنگینی را از رئال مادرید تجربه کرد و به هدف اصلی خود نرسید و در جام جهانی برزیل نیز هلند باز هم نتوانست به عنوان قهرمانی برسد. درخشش روبن در فصل گذشته ادامه دار بود ولی او نتوانست با تیم های باشگاهی و ملی کشورش به عنوانی خاص و در خور توجه دست یابد. البته تمارض او در جام جهانی نیز نمی تواند کمکی برای او برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال قوتبال دنیا باشد.


نیمار:

موافقین: نیمار در سال اخیر توانست خود را از بازیکنی آینده دار به ستاره ای در جام جهانی تبدیل نماید. در شکست مفتضحانه برزیل در جام جهانی البته او نقشی نداشت و واکنش های ناراحت کننده به مصدومیت او در تمام برزیل نشان از اهمیت او برای مردم این کشور داشت. نیمار بی تردید یکی از معروف ترین بازیکنان فوتبال در دنیا است و بعد از شروعی سخت در بارسلونای فصل گذشته، به نظر می رسد در فصل جدید او یکی از مهره های کلیدی این تیم خواهد بود.

مخالفین: بی تردید انتخاب نیمار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال دنیا، رویای هر یک از کارمندان بخش مارکنینگ شرکت نایکی است. اما او به جزء در چند دیدار، عملکرد قابل قبولی نداشته است. اما بی تردید او از شانسی واقعی برای کسب توپ طلای 2014 برخوردار نخواهد بود.


مانوئل نویر:

موافقین: شاید بیان این ادعا اغراق آمیز نباشد که مانوئل نویر با عملکرد خود رنسانسی در پست دروازه بانی به وجود آورده است. این دروازه بان با استعداد ترکیبی از ثبات و پایداری دینو زوف، واکنش و رفلکس های الیور کان، دقت پتر اشمایکل و قابلیت بازی با پای ادوین فن درسار را در خود جمع آوری نموده است. بعد از درخشش ده ساله جیان لوئیجی بوفون و ایکر کاسیاس در پست دروازه بانی، حال نویر با فاصله نسبتا زیادی عنوان بهترین سنگربان جهان را به خود اختصاص داده است. حال علاوه بر انتخاب شدن به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی، کسب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان نیز می تواند تاییدی بر عملکرد خوب او باشد.

مخالفین: درخشش مانوئل نویر در جام جهانی با چاشنی شانس همراه بوده است. نمایش او مقابل الجزایر چیزی به جزء خروج هایی پر خطر نبوده است و حرکت او در فینال ماراکانا مقابل گونزالو هیگواین می توانست اخراج او را به همراه داشته باشد. از نحوه بازی او به عنوان لیبرو می توان در صورت کارآمد بودن آن برداشتی مثبت داشت، اما چنین نوع از بازی می تواند نتایجی فاجعه بار به همراه داشته باشد. علاوه بر این بعد از لئو یاشین در سال 1963 هنوز هیچ دروازه بانی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا انتخاب نشده است.


سایر کاندیداها:

فیلیپ لام:

 لام می تواند جا در پاهای فابیو کاناواروی ایتالیایی که در سال 2006 به عنوان کاپیتان و مدافع تیم ملی ایتالیا موفق به فتح جام جهانی و کسب عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال شد، بگذارد. اما با این حال تصور انتخاب فیلیپ لام برای کسب چنین عنوانی دشوار به نظر می رسد.

باستین شواین اشتایگر:

کاپیتان جدید تیم ملی آلمان جام جهانی فوق العاده ای را پشت سر گذاشته است، با وجود اینکه او دیدار نخست تیمش در این رقابت ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. بی تردید بسیاری از افرادی که حق شرکت در رای گیری انتخاب بهترین بازیکن سال را دارند، به بازیکنی از تیم ملی آلمان در این خصوص رای خواهند داد ولی رای آنها بین تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش آلمانی تقسیم خواهد شد که چنین موضوعی به ضرر شواینی تمام خواهد شد.


گرت بیل:

گرت بیل در اولین فصل حضورش در رئال مادرید خوش درخشید، به خصوص در فینال لیسبون که وی موفق به ثمر رساندن گل پیروزی بخش تیمش شد. با این حال هیچ دلیل عقلانی برای ترجیح دادن وی به سایر کاندیداها نظیر کریس رونالدو وجود ندارد.

جیمز رودریگز:

قبل از درخشش در جام جهانی کمتر دوستدار فوتبالی نام جیمز رودریگز را شنیده بود، برای اینکه او بتواند از شانسی در انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان برخوردار باشد، رودریگز  می بایست در فصل جدید فوتبال اروپا، عملکردی فوق العاده در مادرید داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.