اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال
اخبار فوتبال |  آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس و رنگ مو |نتایج زنده | لیگ برتر

نتایج زنده ، نتایج لیگ برتر ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

علت جذابیت داعش برای زنان اروپایی

چرا داعش برای زنان اروپایی جذاب است؟

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand14.jpg
در اندیشه سنتی وهابی، زنان هیچ گونه حضور اجتماعی ندارند؛ اما در داعش زنان همپای مردان در سنگرها و صحنه های نبرد حضور دارند.

گروه تروریستی داعش، در سراسر جهان به عنوان یکی از خونریزترین و وحشی ترین تشکیلات و سازمان های زنده شناخته می شود. خشونت رفتاری و زبانی این گروه در کنار نوع تبلیغات آنان که به وضوح نشان دهنده قساوت قلب آنان است، چه جذابیتی برای زنان دارد که از شرق عالم (استرالیا) تا اروپا به این گروه می پیوندند؟
  
«الیاس حرفوش» نویسنده روزنامه فرامنطقه ای الحیات، معتقد است این پرسش تا کنون متناسب با اهمیت آن مورد واکاوی قرار نگرفته است. او در این زمینه مثال می زند: «به عنوان جاذبه ژورنالیستی و یا بحران های داخلی کشورها به این موضوع پرداخته اند. مثلاً زمانی یکی از مقامات تونسی در مورد گرایش روزافزون دختران تونسی برای مهاجرت به سوریه هشدار داد و یا در اروپا در این مورد نگرانی ها تشدید شده است. اما تا بحال حتی یک مقاله در روزنامه های معتبر عربی ندیده اید که به جذابیت های داعش در مقایسه با دیگر گروه های افراطی فعال در سوریه پرداخته باشد. برخی افراد از مهاجرت به سوریه می نویسند؛ اما کسی به این که چرا "داعش" بر "النصره" و گروه های مشابه الویت دارد، نمی پردازد.»

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand11.jpg

تصویری از سربازان زن داعشی در درگیری های اطراف فلوجه

این پرسش زمانی اهمیت بالاتری می یابد که از سویی ببینیم – مطابق شواهد موجود – ظاهرا موج گرایش به داعش از النصره و گروه های مشابه بیش تر است؛ ثانیا رفتارهای اختصاصی داعش را در مقایسه با النصره مشاهده کنیم. اگر جذابیت های معمول جهادی و ازدواج در چنین محیط هایی را در نظر بگیریم، به سختی می توان تفاوت محسوسی را میان داعش و النصره ذکر کرد. در نتیجه باید به تفاوت های این دو گروه اشاره کرد.

مهم ترین تفاوت داعش و النصره به صورت عمومی، داشتن قلمرو اختصاصی و نسبتا بزرگ داعش، تشکیل رسمی دولت و چاپ اسکناس و پاسپورت، صراحت این تشکیلات برای بر هم زدن قوانین موجود در جهان (مانند مرزهای قراردادی بین کشورها) و صد البته خشونت شدید و عریان داعش – حتی در مقایسه با سازمان های افراطی فعال در سوریه – می باشد. این موارد می تواند انگیزه های بیش تری برای پیوستن به این گروه ایجاد کند. از نظر امنیت و استقرار نیز به نظر می رسد وضعیت داعش نسبت به النصره بدتر نباشد.

ماشین پیشروی های داعش در دیاله عراق و کردستان متوقف شده است، اما در مناطق غربی سوریه کاملا مستقر به نطر می رسد؛ در حالی که معارضان سوری در دو جبهه به صورت همزمان در حال جنگ هستند. امنیت قلمرو داعش نیز بیش تر از قلمرد معارضان سوری است؛ زیرا یک تشکل با خشونت شدید به صورت تک صدایی در حال رهبری است و خبری از مجموعه گروه های معارض نیست.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand12.jpg

یکی از فیلم های تبلیغاتی داعش

یک زن اهل الانبار با لهجه عراقی تأکید می کند که برای «صیانت از خلافت اسلامی و سرزمین دولت اسلامی» (عنوان تبلیغاتی داعش) حاضر است هستی خود را فدا کند.

 پرسش «علل گرایش زنان خارجی به داعش» زمانی اهمیت بیش تری می یابد که کارنامه داعش را در قبال زنان مورد مداقه قرار دهیم. داعش به صراحت و به صورت رسمی از خرید و فروش زنان «اسیر» در بازار به عنوان «کنیز» خبر داده است. همین گروه افراطی، از «متعه » به عنوان یکی از مزایای جهاد نام می برد. اما روی دیگر این سکه، برابری نسبی زن و مرد در این تشکیلات تروریستی است.

در اندیشه سنتی وهابی، زنان هیچ گونه حضور اجتماعی ندارند؛ اما در داعش زنان همپای مردان در سنگرها و صحنه های نبرد حضور دارند. حتی رفتار داعش در زمینه تبادل اسرا نشان می دهد این گروه برای زنان ارزش کمتری نسبت به مردان قائل نیستند! به عنوان نمونه، داعش اعلام کرد حاضر است در زمینه تبادل اسرا، زنان القاعده را از زندان خارج کرده و در برابر آن حاضر است یکی از مردان اسیر شده خود را آزاد کند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand13.jpg

یکی از تصاویر تبلیغاتی داعش

این دو زن، از عربستان هجرت کرده و به داعش پیوسته اند. آن ها در این تصویر از رهبر داعش می خواهند به زودی عربستان را «آزاد» کند!

اما اخیرا النصره نیز به اسلوب داعش در قابل زنان روی آورده است. هر دو گروه در تبلیغات خود از زنان استفاده می کنند تا دیگران را به مهاجرت در سوریه تشویق کنند. هر دو گروه از زندانیان زن خود در کشورهای دیگر استفاده تبلیغاتی می کنند و بالاخره هر دو گروه، از زنان برای عبور از دیوارهای امنیتی (مانند مرزها و فرودگاه ها) بهره می برند. امروزه زنان شناخته شده ای از این گروه های افراطی وجود دارند که در زندان های لبنان و اردن به سر می برند.

«ساجده الریشاوی» یکی از شناخته شده ترین زنان خاورمیانه است. کسی که تا یک ماه قبل، چندان شناخته شده نبود؛ هرچند سابقه عملیات های انتحاری را داشت و در زندان به سر می برد. داعش بود که پیشنهاد معاوضه وی با معاذ الکساسبه را مطرح کرد و در ادامه با اقدامات خاص خود، معاذ را به یکی از شناخته شده ترین چهره های عرب در دنیا تبدیل کرد. پیشنهاد معاوضه وی با الریشاوی و در ادامه اعدام تلافی جویانه الریشاوی، باعث شهرت بی اندازه این زن شد. ساجده، سابقه عضویت مستقیم در داعش را نداشت؛ اما رفتار داعش باعث شد ساجده برای طیفی از زنان افراطی به یک قهرما تبدیل شود که داعش حامی اصلی اوست.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand14.jpg

ام مهاجر، یکی زنان شناخته شده داعش است که خانواده اش در تونس را رها کرد که به داعش برود.
او فرمانده گردان ویژه زنان در رقه (پایتخت داعش) است که متشکل از 60 زن تکاور است.

«سجی الدیلمی» گفته می شد از کنیزان خلیفه داعش بود که در لبنان شناسایی و بازداشت شد. اتهام وی «پشتیبانی و حمایت مالی از گروه های تروریستی» اعلام شده و فعالان داعش در توئیتر، بلافاصله وی را همسر ابوبکر البغدادی خواندند و از او قهرمان ساختند! به این ترتیب، خوراک تبلیغاتی خوبی برای داعش فراهم شد.

«علا العقیلی» همسر یکی از فرماندهان عالی رتبه النصره (ابو انس چچنی) بود که در لبنان بازداشت شد. گفته می شود او تنها سه ماه در همسری ابوانس بود؛ اما از وی دارای یک فرزند است که همراه با مادرش بازداشت شده است. داعش برای آزادی این زن، پیشنهاد معاوضه وی را مطرح کرد که نشان دهنده اهمیت زنان برای این تسکیلات می باشد.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/11/zand15.jpg

سجی الدیلمی، کنیز ابوبکر البغدادی

بعد از بازداشت وی در لبنان، فعالان داعشی توئیتر او را «همسر خلیفه» خواندند و به سرعت از وی قهرمان ساختند. حتی یکی از فرماندهان میدانی داعش در یک کلیپ ویدئویی، اعلام کرد از این پس هتک حیثیت و عرض زنان شیعه و مسیحی لبنانی در اولیت برنامه های کاری وی خواهد بود!

به نظر می رسد داعش در تشکیلات وسیع خود، برنامه مدونی برای قهرمان سازی از زنان در دستور کار دارد تا بتواند در آینده، زنان بیش تری را به تشکیلات خود جذب کند. زنانی که کارآیی بسیاری دارند. زنان اسیر، کنیز می شوند و زنان مسلمان تبدیل به جنگجویانی می شوند که همزمان با نبرد در خط مقدم، به همسری مردان خط مقدم نیز در می آیند. علاوه بر این، می توانند راحت از مردان از گیت های امنیتی عبور کنند. ضمن این که به نظر می رسد جذب آنان راحت تر از جذب مردان باشد؛ زیرا رقبای کم تری در این مسیر قرار دارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.